MTV-produktie Reclamevideoclip voor Tsingtao Bier - Reisverslag uit Qingdao, China van Frederik Hoekstra - WaarBenJij.nu MTV-produktie Reclamevideoclip voor Tsingtao Bier - Reisverslag uit Qingdao, China van Frederik Hoekstra - WaarBenJij.nu

MTV-produktie Reclamevideoclip voor Tsingtao Bier

Door: Webmaster Fred

Blijf op de hoogte en volg Frederik

05 Juni 2006 | China, Qingdao

Dit is precies iets voor jou,Wes ! (MEM-collega Wes Wierda in Haarlem..... Tsingtao Tsingtao ! Wat zou ik zijn zonder jou !?!

Vanmorgen met Gan Wang Cheng, mijn casting director voor de MTV-video (Tsingtao Biersong in 5 talen) op pad gegaan om 2 vrouwelijke modellen te vinden voor dit project.
De Art School van Qingdao bezocht, waar een louter chinees sprekende danslerares ons beiden toeliet in haar leslokaal, zo'n danszaal omgeven door spiegels. Fantastische 'pitch' gedaan als Ferry Dutch director in duidelijk en theatraal engels, wat al die mooie modellen maar al te goed hebben begrepen.
We hebben voor deze MTV-produktie 2 bijzondere modellen nodig, 2 beautifull chinese girls to play in a film with football playing boys from 7 other nationalities:
1 'football-girl' ...... sportive and tiny, quik moving and handy in playing football with those big boys, barefeet on Beach no. One.
and 1 Young Lady, poetic and shining with beauty from within her whole body & spirit, romantic and only watching the boys play with her charming face.

Fotosessie gedaan, selectie gemaakt. Over de football-girl had ik geen enkele twijfel, ik zag haar meteen: Lu Wang, cute playing girl, ze had het gelijk !
Voor de Beauty Girl een selectie van 5 in gedachten gehouden, maar eigenlijk wist ik het al wel, maar wel even uittesten hoe de kandidaten zouden reageren, foto's van verschillende schoonheden gemaakt
(ze waren wat jong, maar allemaal zo mooi...! moeilijk kiezen, zei Cheng).
De keus gaat nu tussen "India Beauty" en "Qingdao Fruit" , we hebben nog een paar dagen om te beslissen. Vanavond de band voor de muzikale compositie bij mekaar brengen en morgen hopelijk al een eerste contact met een filmteam.
Prachtige scenes bedacht, nog los van het Cross Cultural thema van een song in 5 talen en een partij voetbal op t strand met 7 nationaliteiten, waar ik bijna alle spelers al voor heb, de Duitser is de enige die nog ontbreekt.
Nederland en China zijn present, Philippus uit Namibie (die het Nederlandse couplet mee kan zingen), Geovanny Gomez van Ecuador zingt het Spaans met Golda Keng uit Kameroen in het gospelkoor voor backvocals, met Joella Allott uit NieuwZeeland, in het chinees maar ook in het Engels natuurlijk. Siaka uit Mali, westAfrika die gisteren aan mijn CCM-seminar een bijdrage leverde over Afrikaanse culturen. De Duitser is nu van vitaal belang: zo'n sterke gozer met onbuigbare houding uit Duitsland staat hier in China absoluut bij de meisjes het hoogst aangeschreven. Veel meer dan de zwarten uit Afrika of LatijnsAmerika en de Aziaten uit Korea of Japan, staan de Duitsers al vanaoudsher in Qingdao bovenaan. Die Duitse tekst van Tsingtao Tsingtao werd nog een hele klus: Zwei Sachen die 's Machen, Spielen wir Schau:
Das Wir dich lieben (=1), ausgespielt und genau ! (=2, 2 vingers een V-teken).

Leuke dingen bedacht die qua beeldvorming en diepgang een poetisch tegenwicht vormen op het drukke gedoe van strandvoetbal en beer-partying in de kleuren van de Olympische ringen: Rood Groen Geel Zwart en Blauw.
Cheng is kalligraaf en schrijft met een stok in schoonschrift een gedicht op het strand bij eb, s morgens vroeg voor de ochtendstond in het rossige zand............ als hij klaar is met zijn schoonschrijverij in chinese tekens, springt de morgenzon in het oosten uit de horizon, met dat speciale goud in de mond......Cheng draait zich om en................ kijkt in het mooiste gezicht hier op aarde (India Beauty of Qingdao Fruit) die daar staat op de kade.
Verbouwereerd als hij is en gesnapt in zijn toewijding aan zijn eigen natuurpoezie, probeert de Chinese dichter zijn gezicht maar te redden, haalt uit zijn jas een gedicht in liefderijke verpakking en geeft het aan deze mooie vrouw........
a Standing Beauty on a Silent Lake.......... ze neemt het van hem aan, de dichter verdwijnt op de Boulevard en in een latere scene opent ze het presentje in een oilily tissueverpakking zinrijk ingepakt......... ze leest de simpele tekst, maar het is duidelijk voor alle chinezen n.i.e.t. de fraaie tekst die op het strand gekalligrafeerd stond............. India Beauty in een stoel op het strand leest hardop wat er wel in de tekst staat en ze leest het als-een-lyrisch-gedicht :

Tsingtao Tsingtao (tsingtao tsingtao)
Yeah! That We Love You (1) and just see How (2) ! (2 vingers maken het V-teken)
We Go to the Bottom, Playing It Hard
Tsingtao Tsingtao (tsingtao tsingtao)
Two Things That Matter, sing it out Loud...
Yeah! That we Love you (1) and
just see How (2) !

Maar dan dus in het Chinees, want de overige 4 talen (NL, Duits, Engels en Spaans) zijn haar al in 4 coupletten voorgegaan....... en het chinees in haar stem klinkt heerlijk hees en bedeesd.
Het partijtje voebele-op-t-strand is ausgespielt, de Duitse verdediger kreeg de bal door de benen gespeeld door het football-meisje (slow-emotion in de herhaling !) en alle mogelijke soorten van d.o.r.s.t. wordt na afloop gelest door de vrolijke spelers en de geamuseerd toekijkende badgasten op het strand van Qingdao...

Afijn, we hebben onze 2 vrouwelijke hoofdfiguren, nu het filmteam nog en de
'pitch' van dit MTV-concept op kantoor MarketingManager Bierbrouwerij Tsingtao ! Beste Wes, je had hier nu al moeten zijn: wat zou ik zijn zonder jou !
Proost en Gan Bei....allemaal
To Your Good Health !

• 06 Juni 2006 - 10:14

Jan:

Hee Fred! Kijkend naar de foto's van LuWang en die India Beauty, snap ik ook de term: "even een chineesje halen".
    Je moet ze alleen voor het donker weer terugbrengen he?

Suc6 daar!
    JeeJee

• 06 Juni 2006 - 10:36

Annemarie:

Leuk om op de hoogte te blijven van al je activiteiten. Veel ís het, bijzonder ís het ! Ben benieuwd naar de verhalen wanneer je weer op Windesheim bent.
    Groet,
    Annemarie