Graphic Designdoce Yoe Zheng Xin, Journalism Coll. - Reisverslag uit Qingdao, China van Frederik Hoekstra - WaarBenJij.nu Graphic Designdoce Yoe Zheng Xin, Journalism Coll. - Reisverslag uit Qingdao, China van Frederik Hoekstra - WaarBenJij.nu

Graphic Designdoce Yoe Zheng Xin, Journalism Coll.

Door: Webmaster Fred

Blijf op de hoogte en volg Frederik

21 Juni 2006 | China, Qingdao

Met Cindy & Joe (Xu) een lange zitting met de Staff van School of Economics gehad, eindelijk wel goed begrepen, formeel 'project' opstarten met een 3-ledige Research-group op professoraal, teachers en graduating students nivo (als ass. research-fellows) en de materialen en data met NL-reseach uitwisselen en verwerken hier in een nieuwe module-ontwikkeling, die een progressieve toevoeging kan gaan worden op het engelstalige Chinese Business Programme
voor echte 'international classes' , cross-cultural didactics & advanced application of research-based lesstof in China en NL.

Daarna uitgebreid gegeten op kosten van Dai Guilins School of Economics, goede stemming een prettig gevoel bij ons afscheid....eindelijk uitzicht op oogsten na alle geduld en probleemoplossende daadkracht.

Ontmoeting met Graphic designdocente van Journalisme College (Yoe Zheng Xin, email
zhengxin1212@sina.com), om haar grafische beelden te bekijken en te vergelijken met westerse images, bemiddeld door drukke tante Youth. Komt een studente bij aan tafel zitten, genaamd Flora (Shen Weiqing),goed voor haar Engels maar ondertussen: een wonder van praktisch vernuft. Ik stuur Cindy en Joe lekker naar huis toe, moeten wel afgemat zijn na die 2 uur durende onderhandelingsrituelen op staff-nivo van de School of Economics.
Flora, eind 2e jaars Journalisme emailadres weialiceshen@hotmail.com ontpopt zich als een uitstekend vertaalster, Yoe de Grafica spreekt niet veel engels ondanks haar grondige opleiding in dit internationale multi-media metier. Mooi werk gezien en besproken, probeer er hier in de "foto's" wat van te laten zien aan Armand Haye in Amsterdam en Peter 'kleiman' Hiemstra uit Oldeberkoop, wellicht ook aan Peter Blom in Boijll (F) en Martijn Lakmaker in Makkinga.

Met Flora samen entoesiast gepraat, ook over mijn lecture for Journalism & Communication deze laatste donderdagavond, dus nu morgen.
Het 2e college-uur afgesproken te beginnen met de Nederlandse versie van de Melodic Rap "Zomaar een Dag voor de Zomer in China", direct gevolgd door een tweetalige versie van die song van mij in het Engels en Chinese ondertiteling (elke versregel direct door Flora uitgesproken)....FerryDutch style Hoor- & Zie college, intussen befaamd bij de MEM in Haarlem. Zijn we gelukkig ? Of hebben we mazzel ? Goodluckcharms in China.

Samen gaan Flora en ik op inspectie naar het collegelokaal (100 zitplaatsen) en de Grote Bibliotheek voor een eerste inkijk op de nieuwe campus. We spreken hier in de Library af voor donderdag 14.00 uur en ik zal haar de chinese transcriptie toezenden om te oefenen op de muzikaliteit van het ritme op z'n chinees; we gebruiken geen instrumenten.
Flora brengt me naar de Pendelbus, die bijna 30 minuten nodig heeft om me van New naar Old Campus te vervoeren. In de Pendelbus zitten zowaar 5 mensen die ik al ken hier op OUC, een kleine 20 % van de passagiers !
Een echte commutor, he die Ferrydutch, hoort bij de forenzen in het leven en bij de Migrating Birds (zie Poeem aldaar).

• 22 Juni 2006 - 21:00

Kleiman:

Hallo Fredballet,

Er zal toch wel een galerie met moderne Chinese kunst in jouw stad zijn?
    Groet van Kleiman