Ont-Moeting op het wereldwijdeweb voor luisterlief - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Frederik Hoekstra - WaarBenJij.nu Ont-Moeting op het wereldwijdeweb voor luisterlief - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Frederik Hoekstra - WaarBenJij.nu

Ont-Moeting op het wereldwijdeweb voor luisterlief

Door: Webmaster Fred

Blijf op de hoogte en volg Frederik

05 Maart 2007 | Nederland, Amsterdam

Beste vrienden m/v ,
Een nieuw communicatie-middel ben ik op www.poetryflowbypassion.nl aan het voorbereiden met mijn webmaster Lucia Bronsveld uit Zoetermeer: offici♪eel pas te openen op 31 Maart 2007 tijdens de Nacht van de Poezie in Muziekcentrum Vredenburg Utrecht

Maar wie geinteresseerd is in de warme golfstroom aan gedichten die op Die Other Site allemaal te vinden zijn straks, moest maar alvast eens een kijkje nemen.
Fresh Ground Poetry Fred Hoekstra zijn gedichten in het Engels en in Chinese Characters, doorlucht met lichtbeelden van Peter Visser & Lucia Bronsveld (webboekje).
Meer Lichtbundel dan Dichtbundel is ook het webboekje "De NieuwLandse Gedichten", waarvan een eerste 10-tal al openbaar gemaakt is op www.poetryflowbypassion.nl
De Natuur Gedichten is een Chapter apart, waar een eerste selectie deze week geplaatst wordt op Die Other Site.
Gedicht van de Dag is nu nog "Gedicht van de Maand", maar straks kan dit interactieve initiatief dagelijks een ander gedicht verbeelden, misschien wel een gedicht van jouw hand ? De "Estafette-formule" is een venster met panelen afwisselend ingevuld met een fraaie foto en een gedicht dat daar gevoelsmatig of muzikaal mee associ♪ëert enzoverder enzovoort . Als een "Lopend Vuurtje door de Savanne", als een estafettestokje dat doorgegeven wordt van dichteres aan fotograaf en van kleinkunst-dichter aan beeldend klei-kunstenaar. Bekijk 't eens van Die Other Site en click eens op éen van die 'golven' op deze vindingrijke Ont-Moetingsplaats van Geus en Gajes, estheet en pop-poëet en Tovenaar en Kunstenares.
De eerste foto "Rood Den Haag" in het Estafette-venster is van Peter Visser en wacht op een dichter met lef, die durft te associëren met een eigen gedicht van haar/zijn hand.
Inderdaad, ja ongetwijfeld ..... de persoonlijke Ont-Moetingen van dichters en kunstenaars bij een Gastmaal ('Symposion') op een Open Dichters Avond ergens in het land zullen niet al te lang op zich laten wachten. {This Prosumers' Culture needs a Community Site to get a heatwave started, zei Ferydutch een tijdje terug voor z'n mallemoerskont weg.... wel, hier is ze dan}
Wie van jullie mogen wij verwachten aan de dis, tijdens het Oerol Theater Festival op Terschelling, "Elkaars Eiland" tussen 15 en 25 juni 2007 .......?
Reageren mag nu al...... ook op deze site als je wilt.

Ik heb moeite gedaan om in mijn 40-jarige schrijf-archief te duiken, een ware proeve van 'emotionele archeologie' waar ik hier in Fryslan opeens alle tijd voor heb tussen de sneeuw- en groenklokjes en de crocussen die juichend met beide armen in de lucht staan te zwaaien..... Geen sneeuw, geen vorst geen ijskoude greep lijkt hier meer te duchten.
En uit de dansende Friese grond stijgt een schat van teksten op, die bruist van vrolijkheid.
Hieronder volgt een overzicht van de titels die als lefsongs en als alledaagse pop-poëzie op Die Other Site gepresenteerd worden
en inderdaad........ straks in het land te horen zijn op soundtracks en in muzikale uitvoeringen. Kej't Wachte...?
Grasduin maar even door de titels van de gedichten ..... bedoeld als ze zijn om op je verbeeldingskracht in te werken.
Enne...... laat eens even een piepje horen !

FredHoekstr@ferrydutch.benik.nl

De @pestaart Gedichten van FredHoekstr@ferrydutch.benik.nl

01: Wilhelmus van Nassauwe FerryDutch Volkslied van Tolleransie, 1977.

02: Woon Je Hier, Ali (Voebele, Fietse, Schnabbele, Lobbye), 2002

03: Laat Alles Maar Vallen (De-confiture de Moi d’Amour), dec. 2005

04: Schudden Voor Gebruik (Hersens Harses Koppie Haren Ragebol)

05: I Am A Fish (the Best Fat of the Land), 2006

06: Ik Heb Geen Ideale….!...(Vader Meer !)

07: A Poet On The Rocks (a Song Crossing his Mind), 1992

08: Mijn Vader Is een Kneus, Mijn Moeder Is een Oen….! 1985

09: Mamma, Waarom Wor’ Ik Zo Verwend ? (Mamma Kijk !) 1980

10 : PessikkeGek (het Verwende Jongetje van de 20e Eeuw) 1968

LEF Songs & HART Spieren :

01: Hou Van Mij (arrangement voor klein koor, 4 stemmig : Matze, Reade Hoeke)

02: Karnemelk Meisje Mijn (1977 comp. Fred Hoekstra, arrangement Jaap Kastelein)

03: Hey Vrouw, Geen Franje (saxofoon-song, koor van 8 vrouwen, Lucia Bronsveld)

03: Pak Me, Hou Me Stevig Vast (Maarten Roozendaal stijl zang, Brel exuberantie)

04: Bekoren .... (1982, Ferrydutch zangerige voordracht, ariazang door Mirjam Jansse).

05: KALAHUDIYA, Mooi Meisje Mijn. (duimpiano improvisatie Laurens van der Zee)

06: Alhamdoelilla! Smakelijk Eten!(etno-jazz arrangement voor koor,Lucia Bronsveld)

07: Ik Neem De Zijde Route Over (Zee). Fluit-improvisatie door Marka van Bekkum

08: Zomaar Een Dag voor de Zomer In China. (3-talige klassieker op 3 Staande Bassen)

09: Totem Paal :Vriendschap (als jullie’t niet doen, doe IK‘t !)Kale rap ferrydutch stijl

10: DE FUUT (radio re-mix) met Martien Groeneveld, geluidskunstenaar.

Chapter “Lef Songs & Hart Spieren” 1980-2008
fredhoekstr@ferrydutch.benik.nl www.poetryflowbypassion.nl www.radiocentraal.com

de ZIN Gedichten ( Vette Jaren van Markttheater ZIN : 1979 – 1986)

01: De Eerste Dag van de Rest van je Leven OEWIE ! (compositie Bob Dylan)
02:
03: Nieuwe Lente : Life is a Fulltime Job, Leven Is Een Voltijd Baan.

04:
05:
06:
07: De Zin van mijn Mme.
08:
09: K.W.A.L.I.T.E.I.T. (compositie Bert van Manen & Fred Hoekstra)

10: DOE Waar Je ZIN In Hebt, Doe Wat Je Wil Sting stijl compositie BertvanManen 1983

fredhoekstra@ferrydutch.benik.nl KrijghDeSenuwe Uylenspieghel Gedichten ZIN

KRIJGH’s LIEDEREN Ferry Short Stories, maar wel Sterk.1993, prod. Boekmakerij GANGLION SRE,Oldeberkoop-Amsterdam

01: De Vlomarkt Ballade (Gelegenheidslied Makkinga 1979)
02: Wie Ben Ik ? Dat Ik Hier Zijn Mag ?! koor-arrangement door Matze, Reade Hoeke
03: Zij Gunnen Ons De Liefde Niet (De Vlucht Naar Oosterwolde 1980)comp.BobDylan Romance In Durango
04: Harambee, We Doen ’t Samen ! (opening Harambe, cult. Centrum Appelscha, 1980)
05: Hey Ramỏn de Muildierdrijver!(op ‘t Hooge Zand aan de Balkweg) comp. Bert van Manen
06: Acht en Veertig Centen (Alie Blijft in Gebreke) PEB-boys treden op, OEROL 1983 comp."I Saw Her Standing There" the Beatles
07: Sex Is Net Een Toverbal (comp. Fred Hoekstra & Bert van Manen)
08: Mamma Kijk ! Waarom Wor’ Ik Zo Verwend !?!
09: Ik Heb Geen Ideale….. (Vader Meer !)
10: De Ti’jden Binn’n Veraanderd ! Jow Krigt Niks Meer Kedo !
11: Stel Je Voor (Dat’k de Gemiddelde Nederlander Was…!)
12: STAATSLIED (Zij Kregen de Bons van Ons !) 1980
13: Waar Bemoei Jij Je Mee ?
14: Beter Je Poot Stijf Dan Een Dood Lijf (1984, anti-kruisraket lied)
15: Zij. Zij Was Een Hit In Heel Europa (blinde ambitie, 1986)
16: Zand Zeep Soda, Potje Met Vet 1975 (fred hoekstr@, uitsmijter)

ANTHOLOGIE de BLOEM gedichten fredhoekstr@ferrydutch.nl

01: Anthologie: Als dit een Bloem Lezing is……

02: Bloemen van het Euvel

03: De Bloem van Liefde

04: Je Noemt Haar : Naam (a capella zang stijl ferrydutch, koor voor refrein)

05: Gepassioneerd Fruit. Tyl Uylenspieghel
m/v Klaaglied van alle tijden.

06: Tutti Frutti, pluk de Vruchten van de Jongste Dag.

07: Narcissus en zijn Echo

08: Wat Is De Wereld ?

09: De Wereld Is Daar, Ik Moet Er Heen.

10: Feng Shui (Stromen Wind & Water)

11: Bloemen van Geweld

12: Tussen Bladergroen

En Oja, elke Zateravond een verse Radio Van Verre deze maand Maart : a.s. ZA 10 maart een Thuis Op 12 Plaatsen special, dit keer geen ZuidAfrika, Mali, Cuba of Madagaskar...
maar'Thuis in het Land van de Staande Bassen'
www.radiocentraal.com op ZA-avond
10 maart van 21 tot 23 uur en herhaald op DI-avond 13 maart van 21-23 uur. Tot luister'es
Ferrydutch@benik.nl

• 06 Maart 2007 - 12:17

Annemarie:

Dag Fred,

Ik ben geïnteresseerd in de natuurgedichten. Ben (ook) natuurfotografe en wil wat gedichten toevoegen aan volgende expo.Zie bij google na intypen naam annemarie Kruithof het 2e bericht van fotoexpositie.

Annemarie

• 07 Maart 2007 - 00:55

MarTine:

Pessikkegek ga ik gek doen met viool of fluit..zeg wat je wilt, 't komt uit mezelf.. fijnbesnaard fluit elf