www.poetryflowbypassion.nl - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Frederik Hoekstra - WaarBenJij.nu www.poetryflowbypassion.nl - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Frederik Hoekstra - WaarBenJij.nu

www.poetryflowbypassion.nl

Door: Webmaster Fred

Blijf op de hoogte en volg Frederik

19 Juli 2007 | Nederland, Amsterdam

Voor vertrek voor een tentvakantie in en over de Pyreneeen aan de Franse en de Spaanse kant deze oproep om contact te onderhouden.........
In dit, mijn 60e levensjaar, wil ik mij geen dag laten ontgaan, geen indruk of hartstocht laten verglijden in vergetelheid. Daar leggen we getuigenis van af in lyrische poezie, die elke dag ontstaat...... een stroom die ongepland kan blijven komen, als dromen die zich aandienen zonder klokgelui of belgeschel.
Wij, dat zijn trouwens Fred Hoekstra maar tegelijkertijd ook Ferry Dutch, die (dat heb ik net nog even precies nagezocht en uitgevonden) in 1981 is geboren als mijn alter ego en lichtgevende schaduw voor alle gevechten en de viering van het leven...... het loslaten van de touwtjes, omdat we mogen van mekaar...... en vandaar ont-moeten.

de website www.poetryflowbypassion.nl is het open plein waarop die dichterlijke vrijheden in het licht gezet worden, dankzij de creatieve arbeid van mijn webmaster in Zoetermeer : Lucia@studiobronsveld.nl . Dat houdt niet op (bij 350 gedichten nu verzameld in de golven van de Trek naar Zee), dat gaat de hele zomer door en trekt de volgende seizoenen in en brengt de Deining mee, zangerige pop-poezie en spreektheater ('parlando') liedjes.... en altijd drijft daar wel een melodie of deuntje mee. Bekijk 't even op die Other Site www.poetryflowbypassion.nl

Ont-moetingsplaats voor dichters die bij nul beginnen, van stilte en van zwijgen houden evenals van aan gevoelens altijd uiting geven, schaamteloos frank & vrij
en blij met elke schoonheid zonder pijn.
Zie ik je terug dan ? op Die Andere Site
met een gedicht of foto van jouw hand,
die webmaster Lucia op de "Poetry Flow" kan plaatsen, bedoeld en opgezet als estafette van poetische beelden en aansprekende gedichten, het stokje doorgegeven als in 1973 al het "Open Boek", dat ik rond deed gaan van Vriend-tot-Vriend om mee te delen, wat er viel en valt te delen met mekaar ....? Roept U maar....! Of kom voor de draad met een teken-van-leven en kom uit de steegjes en de cul-de-sacs gerust naar voren op het Open Plein.... de Diepe Zon is daar en de Kunst om zonder gene 'daar' te zijn...... de Sprong van Hier naar Nu.

* Even zitten lezen of luisteren onder de Linde of de Lijsterbesteboom.
Een 'off-day' vrij nemen van al te zware pijn of plichten en haar promoveren tot een "Dagje Mee naar Zee" : beluister straks de heldere CD "offDAYoff" 2008.

* www.radiocentraal.com Radio Van Verre de Mooiste Herhalingen vanhet Jaar :
In de tussentijd is elke zateravond van 21 tot 23 uur een Radio From Beyond special te beluisteren via online radio op Internet. Dinsdags wordt hetzelfde programma herhaald, steeds van 21-23 uur locale Nederlandse tijd.
Thuis Op Twaalf Plaatsen specials over CUBA over MALI en over MADAGASKAR, een mooi programma over KARKAR Boubacar Traoré, de Mali Blues gitarist uit Kayes.
Een verrassend Kerstvakantie-kado in de vorm van een combi-programma uit het werk van Robert Long (voor Kiekie, mijn tante Hendrika) en Wim Sonneveld (dankzij de collectie van wijlen Gerard van der Geest en huisvriendin Adrienne Bilderbeek). Plus "Travelling Light By The Sea" met, als altijd bijna, een lyrische greep uit de flow en de deining, de rollende lach bergafwaarts en de klamp op het vrijerspad met niet al te zware bijgedachten : de levensloop en levensfilosie van
fredhoekstr@ferrydutch.benik.nl

Tot Luister'eis bij Radio van Verre
en verder nog: over deze Zomer van 2007 heen....... de poezie van het leven in
een dichterlijk bestaan.

fred hoekstra, oldeberkoop 2007

• 04 Augustus 2018 - 09:13

H Velthoen :

Mooi verslag, ik ga je nu begrijpen.
    En ga je andere verslagen ook lezen, maar het zijn verslagen tot 2009?