My God..... En dit is gewoon een klasgenoot ! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Frederik Hoekstra - WaarBenJij.nu My God..... En dit is gewoon een klasgenoot ! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Frederik Hoekstra - WaarBenJij.nu

My God..... En dit is gewoon een klasgenoot !

Door: Webmaster Fredhoekstr@ferrydutch.benik.nl

Blijf op de hoogte en volg Frederik

04 November 2007 | Nederland, Amsterdam

De Wereldgala voorstelling van de korte speelfilm Bollywood Bijlmer was zaterdag 3 november 2007 'n biezondere happening. Zo'n wereldpremière voor het meest betrokken publiek van de hele wereld... zo'n Carrézaal vol gewone mensen .... nouja buitengewoon & chic ordy dan, want niks is meer gewoon tegenwoordig. 'Buitengewoon' voor haast iedereen die erbij was, chic in gala en een beetje 'ordy' voor de buitenwacht, hoewel personeel & directie van Koninklijk Theater Carré daar helemaal niet mee zaten. "Ik heb de hele tijd mijn krappe pump-schoenen uit gehad" bekent het ROC-meisje met haar onwennige décolleté : "Ze deden hartstikke zéer".

Ritueel & Heldentypes :
Een zaal van medelevers, zoals je ze alleen maar van voorstellingen in Afrika herinneren kan : de Afrikaanse studenten in Dar es Salaam bijvoorbeeld gaan om je heen pardoes op de banken staan als in de film Sidney Poitiers zijn heldendaad stelt als zwarte hoofdpersoon, waarmee iedereen zich hier direct kan identificeren .... de aanmoedigingen worden naar het witte doek geslingerd.

"Elleke!" "Carolien!" "Sheena!" Klaar voor de start scanderen familie en vrienden in Carré de namen van danseressen al door de donkere zaal, voordat de schijn-werpers aan gaan en de dans-voorstelling 'Bollywood Urban' het voorprogramma opent.
Gillende meidenstemmen van huis-, tuin- en Bijlmerkeukens verwelkomen de opkomst van hoofdpersonen Marius en Laksmi in de zacht geaarde Bijmer-film. "My God"
zucht het meisje achter mij, "dit is gewoon mijn klasgenoot" (Erick Lamba)

Mijn Hart Zal ..... zoekt Laksmi de Hindoestaanse Juliette naar de juiste woorden voor de Afrikaanse Romeo van haar dromen. Mijn Hart Zal Wachten.

Kleurrijk en sierlijk van beweeglijkheid met een gevoel voor muzikale poëzie: de korte speelfilm vertoont het melodrama in de stijl van de duizenden films uit het Bollywood-genre dat nu dus ook een Bijlmer variant in de westerse wereld kent.
Zonder jou kan ik niet echt dromen
zonder jou is mijn leven fake,
zonder jou kan ik echt niet dromen,
moet ik vechten tegen al die demonen,
levert 't leven mij een streek.
Zonder jou kan ik echt niet dromen.

In een zaal vol deelnemerscultuur kan zo'n film natuurlijk niet stuk. Toch ook zelf even goed opletten, wanneer "Bollywood Bijlmer" als tv-film op ons scherm thuis wordt vertoond.......

fredhoekstr@ferrydutch.benik.nl

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Frederik

Zit Stil En Reis......... China Finland Gambia Engeland Scotland Fryslan en Amsterdam ....... kijk zelf maar

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 195
Totaal aantal bezoekers 175704

Voorgaande reizen:

28 Februari 2009 - 21 Maart 2009

Zit Stil En Reis..... naar

Landen bezocht: