zondagskind en Lef Nodig voor Leven's Moed - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Frederik Hoekstra - WaarBenJij.nu zondagskind en Lef Nodig voor Leven's Moed - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Frederik Hoekstra - WaarBenJij.nu

zondagskind en Lef Nodig voor Leven's Moed

Door: Webmaster Fred

Blijf op de hoogte en volg Frederik

10 April 2007 | Nederland, Amsterdam

Zondag 11 april negentien honderd en achtenveertig om 9.30 uur wordt in Alkmaar Freddij Hoekstra geboren, het staat zo op zijn zilveren bijtring.
Een zondagskind dat vandaag 11 april 2007
aan zijn zestigste levensjaar begint,
elke dag te beleven om nooit meer te vergeten.

Negen jaar opgegroeid in Alkmaar, daarna de negen maanden in Brielle, waar Alva zijn bril verloor (in 1572).
Die negen maanden staan in mijn geheugen gegrift, veel meer verinnerde belevenissen dan 9 jaar daarvoor. Elke dag bijgeschreven

Zoiets stel ik me voor de dagen die nu komen, in het 60e levensjaar van
Freddij Hoekstra.
We gaan wat beleven, let op.

Lef Nodig voor
Leven's Moed:

Lef hoef je niet te hebben voor jezelf,
Gekheid is niet nodig.

Lef heb je nodig voor het leven,
voor het andere waar je van houdt
en tegen het andere dat je afbreuk doet
of zelfs te niet.
Lef is voor Ons
die van elkaar houden.

Lef is van mij nodig
niet voor mezelf maar voor de liefde voor jou.
Lef is van jou
niet voor je zelf maar voor
mij
voor onze levens' moed.

fred

• 11 April 2007 - 09:47

Annemarie:

Dag Fred,

Van harte gefeliciteerd !
    Wat een feest om "op deze manier" deel te mogen hebben aan je 60e verjaardag !!
    Ik wens je een bijzondere onvergetelijke dag !
    Een prachtig gedicht heb je toegevoegd.

Nb. Brielle, wat bijzonder, ook mijn voorgeschiedenis gaat deels daar naar terug. Mijn opa is jaren in het weeshuis daar geweest, het geuzengesticht (wat een naam eigenlijk)

Annemarie

• 11 April 2007 - 09:48

Titi:

Freddij, "leven is 'n be-leven-is, 'n hele, zeg maar". Godsgeschenk om elke dag weer uit te pakken - of aan te pakken ,'t is niet alle dagen feest natuurlijk (spreekt de Groningse:) . Vandaag wel, po-eet,vandaag wel, vandaag wel, vandaag wel.Vieren dat jij de wereld in zoveel kleuren ziet. En zoveel kleurt in het bestaan van alle dag.Vieren dat je niet anders kunt dan deze kleuren delen,Alle dag. Het wordt een dichter-lijk en lieder-lijk nieuw jaar, Freddij,we spelen je af en toe en in en strijken je aan. Mooi licht...

• 11 April 2007 - 09:58

Michael Peterson:

Goede Fred,

Een moooi nieuw levensjaar toegewenst.

Michael

• 11 April 2007 - 14:15

Marieke:

Dag lieve negenenvijftigjarige levensgenieter/veelkunner/zwager!! Van harte gefeliciteerd; de zon schijnt vandaag speciaal voor jou. Ik hoop op je 60ste verjaardag er eindelijk weer eens persoonlijk bij te kunnen zijn. We drinken vanavond een glaasje wijn op jou.Alle goeds en een hartelijke groet van Gerard en Marieke

• 11 April 2007 - 14:24

Robert Eekhof:

Fred, van harte gefeliciteerd met deze mijlpaal (5-de cyclus van 12 jaren): dient heftig gevierd te worden!
    Veel plezier.

Groet,
    Robert

• 12 April 2007 - 08:32

Bert:

Goede beste lieve Fred

Was helaas op het laatste moment verhinderd . Jerry lee Lewis ( great balls of fire ) was de dader. Hoop binnenkort langs te komen. Geniet van je zijn in dit leven en groetjes aan Francis

Bert van Manen