J'Aime la Poire (Winter Lude) - Reisverslag uit Qingdao, China van Frederik Hoekstra - WaarBenJij.nu J'Aime la Poire (Winter Lude) - Reisverslag uit Qingdao, China van Frederik Hoekstra - WaarBenJij.nu

J'Aime la Poire (Winter Lude)

Door: Webmaster Fred

Blijf op de hoogte en volg Frederik

25 Mei 2006 | China, Qingdao

Na afloop van een collegedag loop ik tegen zessen vaak niet rechtstreeks van de Campus naar mijn huis aan de Qi Xia Straat nr.11.
Vanaf het Hoofdgebouw in oud-Duitse stijl (sinds 1903) klauter ik dan een wandelweg over de Hill, tussen de huizen door en 'over the top' geniet ik van de afdaling naar de zee, met overzicht over de Baai van HuiXian en strijk neer op de rode rotsen van Luxun Park en Bathing Beach nr. one.
De laatste uurtjes voordat de schemering inzet zijn, ook op je eentje in een zekere afzondering, heerlijk ontspannend en mijn reflexieve aders staan wijd open.
"J'Aime la Poire" observeerde ik al vorige zomer, toen ik met Frances door Beijing crosste in bussen, die resp. 1 dubbeltje kostten of 2 dubbeltjes iets luxere bus of 3 dubbeltjes met airconditioning. In een van die busritten kwamen we een stel tegen, boy-& girlfriend, allebei in een kleurvers t-shirt, helder roze met blauwe opdruk in het Frans onder de afbeelding van een peer.
Ze kwamen zo van de zeefdrukkerij, die twee met dit trendy design op hun borst.
Is voor Frances' verjaardag vandaag 25 mei,
die ik hier op afstand vier met een op film gezette boodschap, hopelijk via de pc naar Friesland te verzenden straks als zij wakker wordt in ons huis in Oldeberkoop.
Proost, Daar Ga Je, Gan Bei ! to your good health op je 57e verjaardag, nog steeds een lekkere Winter Peer: J'Aime la Poire !

I Love This Pear

J'Aime la Poire Mme.,
chanterai pour toi :
La Beau Mme.
her t-shirt sings
peacock-blue print on pink.

She brings me joy & sweet delight
and makes my fingers run sticky
in this silent Beijing night.
She tunes in fine with lily parfumed air
& special evening mood.
Her kissing flesh of fruit
raises my hair and plays me endless
Winter Lude.

J'Aime la Poire Mme.
her t-shirt swings
peacock-blue print on silk garment
in pink.
J'Aime la Poire Mme.