Post-moderne kunst in Beijing, China - Reisverslag uit Qingdao, China van Frederik Hoekstra - WaarBenJij.nu Post-moderne kunst in Beijing, China - Reisverslag uit Qingdao, China van Frederik Hoekstra - WaarBenJij.nu

Post-moderne kunst in Beijing, China

Door: Webmaster Fred

Blijf op de hoogte en volg Frederik

24 Juli 2006 | China, Qingdao

Het moest er wel van komen: met Lulu & Kathy, de Muzen van Beijing op verkenningstocht naar dat wat het moderne China aan baanbrekende kunst en kunstenaars te bieden heeft.
Op de Hutong School for Internships vertelde directeur Jan Wostyn (zie de column "Hutong School" hierop volgend) me pas echt goed duidelijk, waar je in Beijing moet zijn, om je breed en diep te orienteren in de fast-adaptors wereld en creative artists op het gebied van beeldende kunsten: the Art District ver weggelegen in een noord-oostelijk deel van de Capital City of Beijing.
Met de afstuderende kunststudentes Lulu (30) en Kathy (26) van Art College aan de Universiteit van Beijing maakte ik de reis op zo snel mogelijke wijze. "Maar da's hartstikke duur, met de taxi....." sputterde Lulu nog tegen. Geen tijd te verliezen, lieve Lu...... ik fiets hier alle andere dagen gratis rond, we stappen met z'n drieen in dezelfde taxi (bleek 5 1/2 euro, wel prijzig ja) en we willen de maximale speeltijd reserveren voor ons bezoek aan deze creative industry bedrijvigheid....... goed voor jullie, goed voor mij: Let's Go, Stereo ! en pas 5 uur later verlieten het uitgebreide bedrijventereein met de tientallen werkplaatsen, kunstwinkeltjes, galerieen, ateliers en diverse openingsgelegenheden van net ingeinstalleerde exposities van Chinese kunst.

Afin, zuwwe't daar 'n ander keer over hebben ?
Fred