Everything to Your Good HEALTH In China - Reisverslag uit Qingdao, China van Frederik Hoekstra - WaarBenJij.nu Everything to Your Good HEALTH In China - Reisverslag uit Qingdao, China van Frederik Hoekstra - WaarBenJij.nu

Everything to Your Good HEALTH In China

Door: Webmaster Fred

Blijf op de hoogte en volg Frederik

01 Juni 2006 | China, Qingdao

Oost West Knows Best....... ik heb wat dieper research gedaan in de traditionele heelkunde en Chinese Medicijnen & Massages.

Het was zo'n prachtige Matrix geworden, van 5 bij 6 domeinen. Heerlijk overzichtelijk en nog kloppend gemaakt ook, dubbel gechecked bij experts en experience.
Maar binnen het formaat van deze weblogboek pagina's is het voor de lezer toch nog een puzzel geworden.
Ik wil je het complete overzicht niet onthouden, ik zal hierna wel zien, wat ik aan de lay-out kan doen van deze pagina, management executive summary op 1 A-4tje!
Dokter, U doktert maar
en bespreek de C.A. er eens van et elkaar: de cultuur analyse in termen van Symbool - Ritueel - voorbeeldorgaan - normen en kernwaarden van een compacte cultuur in het Oosten, the Orient ter orientatie.....van de
westerling, daar weleens aan gedacht..... hoe de westerling zijn wegzoekt in de Orient van de Globe ?

Hier komt-ie, houd je vast
voor een sprong in het diepe,
let me be your guide
for an endless while
Ferrydutch@gmail.com

Traditionele Chinese Geneeskunst, Healing and Massage methoden (preventief welbevinden):

Gezondheids Matrix van 5 Krachten met hun 5 Betekenissen

KRACHT: Zintuig: Orgaan: Functie: Smaak: Kleur:

WATER Oren Nieren Levensbron Zout Blauw

HOUT Ogen Lever Reiniging Zuur Groen

VUUR Tong Hart Helderheid Bitter Rood

METAAL Neus Longen Schild Scherp Wit

AARDE Mond Spleen Energie Zoet Geel

Concepten van Chinese traditionele Culture (in paren):

* Yin Yang : Hemel Aarde Geest Lichaam
Rugzijde Voorkant (van lichaam)
· macrovisie hele lichaam landschap als geheel hele wereld als een Universum.
· Wholistische benadering & Attitude tot leven’s problemen & oplossingen..
· Meridianen – organisch systeem
· Vitale Energie: Qi (stam gedeelte van lichaam)
Luo (takken van menselijk lichaam)

Acupunctuur=Zhen Jiu met naald prikken & opwarming(wrijven)
Tui Na therapie = massage door drukken (TUI) & knijpen(NA)
Qi Gong is een levenskracht oefenmethode a la Tai Chi.
Foot Massage : de Voet wordt gezien als een Spiegel van het complete lichaam volgens de tao circulaire visie (spiraal).

• 01 Juni 2006 - 10:56

Frances:

dit diepe smaakt naar meer, gids: ben heel nieuwsgierig naar insteek
    hout en metaal...