de zomer is nog lange.. www.poetryflowbypassion.nl - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Frederik Hoekstra - WaarBenJij.nu de zomer is nog lange.. www.poetryflowbypassion.nl - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Frederik Hoekstra - WaarBenJij.nu

de zomer is nog lange.. www.poetryflowbypassion.nl

Door: Webmaster Fred

Blijf op de hoogte en volg Frederik

17 April 2007 | Nederland, Amsterdam

20: De Zomer is nog Lange Makkinga, 1980 fredhoekstr@

Met de lente
was onze liefde
(nog) mooi

Hoewel : echt heet waren we pas
in de zomer

Maar in de herfst zijn we toch geschrokken !
(toen we ons gezicht verloren)

En in de winter brokkelden we af
als verpulverbare borstbeelden
in doortastende kilte :

En met onze nagels krabden we
mekaar de ogen uit

Onwetend nog, dat met de lente
onze liefde (weer) mooi
zou kunnen zijn

En de zomer is nog lang
De Zomer Is Nog Lange
langelangelange niet voorbij !

fredhoekstr@ferrydutch.benik.nl
Uit 1980 al dit ZIN-gedicht voor zangerige voordracht : een oudje, maar ze doet het nog best.

Geschikt voor de 2e Lichtbundel die van www.poetryflowbypasion.nl wegstroomt zodirect in de maand mei 2007 ? Ik denk het wel : De @pestaart Gedichten van fredhoekstr@ferrydutch.benik.nl

De 1e Lichtbundel met 23 DADA CONCreet Gedichten op een CD-rom voor je pc is op 31 maart 2007 tijdens de Nacht van de Poezie in Muziekcentrum Vredenburg.
Ze zijn nog verkrijgbaar via het contact-adres zoals vermeld op de website van poetryflowbypassion.nl Prijs: 10 euro.

• 17 April 2007 - 09:50

Titithuis:

Zo Fred... dit is mijn zomer 2000. Zonder "uitkrabherfst" weliswaar; en lente en zomer vierden we (omdat het zo uitkwam) maar even tegelijkertijd in
    e e n seizoen, we wisten toch van tijd noch duur. Het herkenbare afbrokkelen begon in de herfst;het verpulveren voltooid in de doodstille winter - nog nooit, en nooit meer, zo koud gehad - en nimmer zijn we samen weer aan een lentezomer toegekomen...
    't Heeft even geduurd voor ik weer kon voelen: er zijn er nog die mij lief kunnen zijn.
    Mijn lentezomers zijn bij langelangelangena nog niet uitgevierd!
    Goddank...

dank je voor dit gedicht
    dee mie goud!